Angielski jest moją pasją, którą staram się zarażać innych...

Dokładam wszelkich starań, by przygotowane przeze mnie zajęcia spełniały Państwa oczekiwania zarówno pod kątem doboru treści, odpowiednich proporcji sprawności językowych, a także dynamiki spotkania. 

Od dawna interesuje mnie Brain Friendly Learning/Teaching (czyli uczenie się/nauczanie przyjazne mózgowi) oraz neurodydaktyka. Wiedza, którą zdobyłem uczestnicząc w rozmaitych kursach, szkoleniach, konferencjach (np. z Panią MarzenąŻylińską, autorką książki NEURODYDAKTYKA)  oraz bogate już doświadczenie, pozwoliły mi przez lata wypracować pewien styl prowadzenia zajęć, który w wielu aspektach uwzględnia kluczowe zasady BFL i neurodatyki. Takie podejście nieustannie owocuje szerokim gronem zadowolonych kursantów, szczęśliwych posiadaczy uzyskanych certyfikatów (PET, FCE, CAE, CPE) tudzież innych osób, które dzięki prowadzonym przeze mnie zajęciom stają się coraz bardziej zaawansowanymi użytkownikami języka angielskiego. 

 

W trakcie zajęć stawiam bardzo duży nacisk na komunikację, ponieważ wierzę, że poznawanie języka ma sens jedynie wtedy, kiedy wykorzystujemy go w praktycznym porozumiewaniu się z innymi. Nauka języka obcego to także słuchanie, bez którego pełna komunikacji nie jest możliwa, dlatego przywiązuję ogromną wagę do ciągłego rozwijania tej sprawności. Jestem przekonany, że nauka, a właściwie przyswajanie języka obcego, powinno odbywać się na podobnych zasadach, jak w przypadku poznawania języka ojczystego. Kiedy na świat przychodzi nowy człowiek, już w łonie swojej mamy słyszy jej język, osłuchuje się z jego brzmieniem, melodią. Po narodzinach nadal uważnie słucha, a jego mózg sprawnie analizuje i przetwarza język. Dopiero po jakimś czasie pojawia się gaworzenie, pierwsze sylaby, zlepki sylab, pierwsze słowa, zlepki słów, proste zdania, i tak dalej. Wszystkie te etapy wymagają czasu, oswajania się z językiem, poznawania go głębiej i lepiej, a cały proces odbywa się w szeregu niezliczonych sytuacji codziennego życia. Moim skromnym zdaniem poznawanie języka obcego jest podobnym procesem, gdzie niezmiernie istotne jest osłuchiwanie się z językiem, podejmowanie odważnych prób budowania wypowiedzi i komunikowania się.

 

Podczas zajęć bombarduję swoich kursantów tak dobranymi zadaniami, dzięki którym podnoszę poziom dopaminy, wyzwalam pozytywne emocje, angażuję ich mózgi tak, by mniej było świadomej nauki, a więcej podświadomego przyswajania języka. Zajęcia prowadzone w ten sposób dają wszystkim dużo radości, ciekawych wyzwań i motywują do pracy.  

Tak myślę...
  • Mózg ucznia to miejsce pracy nauczyciela. - M. Spitzer

  • Pewne zdarzenia lub informacje przyciągają naszą uwagę i zostają bez żadnego wysiłku zapamiętane, a inne, mimo licznych powtórzeń, mózg ignoruje. - M. Żylińska

  • Najlepsza lekcja to taka, o której ani nauczyciel, ani uczniowie nie myślą, że była to lekcja. - K. Stróżyński

  • Efektywna nauka możliwa jest wtedy, gdy mózg jest aktywny i wykonuje pracę. ​- M. Żylińska

  • Informacje o zabarwieniu emocjonalnym zostają łatwiej zapamiętane niż neutralne. - M. Żylińska

  • Na efektywność nauczania wpływ ma nie tylko dobór metod i treści, ale również atmosfera panująca w klasie. Warto wiedzieć, że uśmiech czy dobre słowo mają wielką moc sprawczą i działając na mózg jak każda inna nagroda, prowadzą do uwolnienia dopaminy. - M. Żylińska

  • Im więcej zmysłów bierze udział w procesie uczenia się, tym więcej struktur zostaje pobudzonych i zmuszonych do współpracy, a to prowadzi do lepszego zapamiętywania. - M. Żylińska

  • Najefektywniejszy system nauczania, to taki, który uwzględniając biologiczne uwarunkowania, bazuje na wrodzonych zdolnościach i predyspozycjach. - M. Żylińska

  • Praktyka pokazuje, że procesy uczenia się przebiegają najefektywniej, gdy ucząca się jednostka zapomina o tym, że się uczy lub nie jest tego świadoma. - M. Żylińska

  • Na miano ćwiczeń zasługują tylko takie zadania, które zmuszając uczniów do aktywności, stymulują tworzenie nowych połączeń neuronalnych. - M. Żylińska

I agree...
  • The beautiful thing about learning is that no one can take it away from you. - B.B. King

  • Skuteczność i efektywność uczenia się jest tym większa, im większą aktywność w procesie tym przejawia sam uczący się.

  • Umysł jest trochę jak ogród. jeśli go nie nawozimy i nie uprawiamy, zarosną go chwasty. - E.G. Hall

  • Winners are not people who never fail, but people who never quit.

  • A student's progress should be measured in terms of the questions they are asking, not merely by the answers that they are reciting.

  • Teachers open the door, but you must enter by yourself.

  • There's no elevator to success. You have to take the stairs.

  • Knowledge of languages is the doorway to wisdom. - R. Bacon

  • Believe you can and you're halfway there. - T. Roosevelt

  • You are capable of more than you know.

  • Anyone who stops learning is old, whether at twenty or eighty. Anyone who keeps learning stays young. - H. Ford

  • Discipline is the bridge between goals and accomplishment. - J. Rohn

  • Successful people build each other up. They motivate. Inspire, and push each other. Unsuccessful people just hate, blame, and complain. 

  • Success is the sum of small efforts, repeated day in and day out. - R. Collier

Sochaczewskiego 2/19

07-410 Ostrołęka, Poland

​​

tel: +48 502 760 699

english.direct@wp.pl

logo_transparent_(2).png

Z natury jestem rzetelny i sumienny, dlatego wszystkie zajęcia skrupulatnie przygotowuję i dokładam wszelkich starań by były dynamiczne, ciekawe i angażujące.

  • Black LinkedIn Icon
  • Black Twitter Icon
  • Black YouTube Icon
KONTAKT

© 2007 by English Direct - Rafał Szypulski